Eén fan per dag boekreview van Frank van Dijk

Eén fan per dag

Hoe vet zou het zijn als jouw bedrijf een eigen fanbase heeft. Eentje die eigenlijk voor jouw marketing zorgt. Zo hoef jij je alleen maar druk te maken om jouw producten en diensten. Zodat ze aan de kwaliteiten voldoen om nieuwe fans te creëren.

In één fan per dag verteld Jos Burgers je wat het belang is van het creëren van fans. Hoe je dit doet en wat de voordelen zijn van het hebben van fans. Want met gewoon klanten schiet je niet zoveel op. Je wilt fans.

Eén fan per dag

Auteur: Jos Burgers

Uitgever: Van Duuren Management

Eerste druk: februari 2017

Aantal bladzijde: 176 pagina’s

Onderwerp: marketing

Waar gaat het over

Bestseller Jos Burgers verteld in dit boek hoe je elke dag een fan kunt gaan maken voor jouw bedrijf. Hij geeft voorbeelden hoe je elke dag een nieuwe fan kunt maken. Maar daarnaast verteld hij ook wat dit je op kan gaan leveren. Zonder dat je hiervoor in het management van je bedrijf iets hoeft te veranderen.

Per hoofdstuk beantwoord die aan de hand van de vragen alle essentiële onderdelen hoe je met jouw bedrijf fans kunt gaan werven. Door simpel het contact met je klanten aan te passen of net de verwachtingen iets lager te leggen kun je het verschil maken.

Mijn mening

Ik vind één fan per dag een enorm waardevol boek als het gaat om marketing en het contact met klanten. Het geeft je echt nieuwe inzichten waardoor je op een andere manier naar dit contact gaat kijken. Bijvoorbeeld het feit dat je de verwachtingen van klanten zo laag mogelijk moet houden. Hierdoor kan het in de ogen van klanten bijna niet mis gaan en val je in tegenstelling tot wanneer je wel van alles beloofd nooit tegen.

Het boek neemt je mee in de praktijk waardoor je voorbeelden krijgt waar je normaal niet bij stil zou staan. Hierdoor krijg je direct informatie die direct toe te passen is in de praktijk. Door dit boek neem je toch dingen mee waar je normaliter niet zo één, twee, drie mee bezig bent. Daar zit hem de kracht in.

Daarnaast is maken van fans natuurlijk waar het boek om draait. Dit is een enorm effectieve manier van marketing. Het hele boek geeft je namelijk inzichten hoe je dit doet. Met voorbeelden als Ikea die volledige fan accounts hebben. Je kunt je wel voorstellen dat dit een bedrijf en haar marketing een gigantische boost geeft.

Conclusie

Eén fan per dag is zeker geen boek dat je leven gaat veranderen. Maar het is echter zeker wel een aanrader. Het kent veel praktijkvoorbeelden waardoor je direct aan de slag kan met de verkregen informatie. Pas je echt alles toe dan kun je eenvoudig met jouw bedrijf fans gaan opbouwen. Naast dat het natuurlijk gaaf is dat je fans hebt geeft die jouw bedrijf ook nog eens een gigantische boost.

Anderen bekeken ook

De Kleine Covey boekreview van Frank van Dijk
Maak ze Gek! boekreview van Frank van Dijk
Elon Musk boekreview van Frank van Dijk
De Online Marketing Tornado
Menu