Maak ze Gek! boekreview van Frank van Dijk

Maak ze gek!

Wie de kaft van dit boek bekijkt zal al snel de opmerkelijke kreten opvallen. Omg en Wtf zijn toch niet de eerste kreten waar je bij een goed online marketing boek aan denkt. Ondanks dat werd het boek me aangeraden en trok het mijn interesse.

Tijdens het lezen werd ik al snel prettig verrast. Hoe bereik je mensen nou echt en hoe kunnen jouw teksten zo overtuigen dat mensen over kunnen gaan op een daadwerkelijke aankoop. Dat alles trok mijn interesse en nu ik het boek gelezen heb kwam ik tot een misschien onverwachte conclusie.

Maak ze gek! boekreview Frank van Dijk

Maak ze gek!

Auteur: Aartjan van Erkel

Uitgever: Van Duuren Management

Eerste druk: juli 2016

Aantal bladzijde: 200 pagina’s

Onderwerp: online marketing, copywriting

Waar gaat het over

Maak ze gek! is één groot praktisch stappenplan om ondernemers te helpen klanten te werven voor hun bedrijf. Aartjan neemt je stap voor stap mee in het proces om potentiële klanten te werven en vervolgens te overtuigen om met je in zee te gaan.

Per hoofdstuk wordt je meegenomen in verhalen van Aartjan zelf. Hij geeft voorbeelden hoe je jouw teksten op je website kunt optimaliseren. Zodat je websitebezoekers sneller kunt overtuigen aan de hand van het stellen van vragen en het op zoek gaan naar een connectie.

Mijn mening

In mijn ogen is dit een uitstekend boek om aan de slag te gaan met het schrijven van teksten met een commercieel doel. Veel van mijn copywriting doe ik aan de hand van deze technieken. Het maakt mensen nieuwsgierig maar verteld ze net genoeg om ze door te laten lezen.

Naast het schrijfgedeelte geeft het boek ook interessante informatie over het ondernemen zelf. Tips bijvoorbeeld over het verzamelen van testimonials pas ik nog dagelijks toe. Voor elke ondernemer zit worden genoeg tips gegeven.

Conclusie

Voor elke ondernemer is dit boek relevant. Zeker wanneer je nog niet veel ervaring hebt met marketing biedt Maak ze gek! een mooie basis. Het biedt daarnaast ook een mooie basis voor je copywriting voor bijvoorbeeld op je website.

Anderen bekeken ook

Elon Musk boekreview van Frank van Dijk
De Kleine Covey boekreview van Frank van Dijk
Doelgerichte SEO boekreview van Frank van Dijk
Eén fan per dag boekreview van Frank van Dijk
Menu